FANDOM

Адміністратори — користувачі - лідери конкретної Вікі, які повинні активно брати участь в її розвитку і робити все, щоб вона стала успішною.

Як стати адміністратором?

  • Засновник конкретної Вікі автоматично отримує права адміністратора.
  • Інші учасники можуть отримати статус адміністратора у засновника Вікі або інших бюрократів.

Інструменти адміністратора

Видалення сторінок

  • Клацніть по стрілці випадаючого меню праворуч від назви сторінки і виберіть пункт «Видалити».
  • У наступному вікні виберіть причину, з якої видаляється сторінка, і поставте галочку в графі «Включити цю сторінку в список спостереження», якщо хочете дізнатися про спроби знову створити сторінку з такою назвою. Клацніть «Видалити сторінку».
  • Якщо Ви хочете видалити сторінку, яка має історію змін, то повинні перевірити її, перш ніж видаляти сторінку. Може бути вона - лише понівечена версія хорошої сторінки і вандальні правки можна відкотити. Перевірте, чи немає сторінок пов'язаних з нею, щоб ніхто не намагався створити цю сторінку знову. При видаленні, обов'язково дотримуйтесь правил конкретної Вікі, які можуть включати обов'язкове архівування сторінок обговорення статей.

Докладніше див. Довідка:Видалення.

Видалення файлів

  • Щоб видалити картинку, потрібно перейти на сторінку зображення і тільки потім клацнути по стрілці випадаючого меню праворуч від назви файлу і вибрати пункт «Видалити».
  • Видаляючи файл, Ви також видаліть і всі його старі копії, а також сторінку опису файлу.
  • Однак, перейшовши в таблицю мініатюр під файлом, Ви можете видалити тільки конкретну версію файлу.
  • При повному видаленні файлу Ваші дії будуть аналогічні діям при видаленні сторінки.

Відновлення сторінок

  • Видалені сторінки і файли можуть бути відновлені за допомогою Спеціальна:Undelete.
  • Ви можете відновити всю сторінку цілком або тільки частина її історії змін.
  • Заповніть графу «Причина» і клацніть по посиланню «Відновити».
  • При частковому відновленні сторінки, в пам'яті залишиться запис, яка частина сторінки відновлена.
  • Якщо хочете відновити видалені частині сторінки, то зайдіть в історію сторінки.
  • Натисніть кнопку «переглянути/відновити видалені версії сторінки.
  • Натисніть кнопку «відновити».

Об'єднання історії сторінки

Об'єднання історії сторінки робиться шляхом злиття декількох кроків правок і вимагає редакції її історії. "Зауваження:" це дія оборотно, але може зайняти багато часу, якщо історія змін дуже довга.

  • Спочатку видалите сторінку.
  • дайте інший сторінці назву цієї статті.
  • Відкрийте історію змін на сторінці і, використовуючи функцію Службова:Undelete, відновіть її зміст.

Захист і зняття захисту

  • Щоб захистити сторінку потрібно клацнути по стрілці випадаючого меню праворуч від назви файлу і вибрати пункт «Захистити».
  • Якщо сторінка вже захищена, то виберіть пункт «Зняти захист», щоб змінити рівень захисту.
  • Після цього Ви опинитеся на сторінці «Встановлення рівня захисту».
  • Виберіть рівень захисту сторінки, який Ви вважаєте за необхідне.
  • Нижче є пункт «Каскадна захист», яка захистить не тільки саму сторінку, але і всі сторінки, на які вона посилається, а також шаблони цієї сторінки.
  • Виберіть причину, з якої сторінка повинна бути захищена, і час, на який ставиться захист.
  • Клацніть по посиланню «Підтвердити» і сторінка буде захищена.
  • Зняття захисту працює аналогічним чином, тільки Ви обираєте пункт «Без захисту».
  • Ви можете також захистити файл або сторінку опису файлу або обидва відразу.
  • У разі захисту файлу неможливо буде повернутися до старої версії файлу або завантажити нову версію цього файлу.

Блокування

  • Щоб заблокувати IP учасника або конкретну обліковий запис натисніть на посилання «заблокувати» Свіжих правки, внесок користувача або перейдіть на сторінку Спеціальна:Blockip.
  • Заповніть ім'я учасника, якщо це необхідно.
  • Виберіть час блокування або самі призначте його.
  • Виберіть причину блокування, щоб учаснику було ясно, за що його блокують.
  • Клацніть посилання «Заблокувати ця адреса/учасника».
  • Ваше дія буде зареєстровано на сторінці Спеціальна:Log/block і учасник з'явиться в журналі блокувань.
  • Використовуючи журнал блокувань, Ви можете розблокувати учасника або змінити характеристики його блоку.

Відкат небажаних редагувань

  • Будь-який учасник може скасувати останню зроблену на сторінці редагування, використовуючи посилання «Скасувати» в історії змін цієї сторінки. Адміністратори і відкатники можуть скасувати цілу групу правок, зроблених одним учасником на сторінці, за допомогою посилання «Відкотити», повернувши, таким чином, сторінку правкам до попереднього учасника.
  • Увага, якщо при скасуванні єдиною правки потрібно вказувати причину цієї дії, то при відкаті правок все відбувається миттєво. Тому відкат правок повинен застосовуватися лише в разі явного вандалізму.

Що не може адміністратор

  • "'Адміністратор не цензор"'. Фільтрування не відповідає інформації - це обов'язок кожного окремого учасника.
  • "'Адміністратор не краще всіх учасників"'. Доступ до певних функцій інтерфейсу Вікі не ставить адміністратора вище інших користувачів.
  • "'Адміністратор не уряд"'. Незважаючи на те, що адміністратор має доступ до функцій заборону і захист, щоб допомогти залагодити конфлікт, він не регулює відносини між учасниками. Мирне вирішення конфліктів - це обов'язок всіх учасників.
  • "'Права Адміністратора не є обов'язковим майбутнім для постійних учасників"'. Просунутий статус адміністратора не нагорода, оскільки рівень зобов'язань дуже високий. Цінний навик адміністратора - співпраця з іншими учасниками заради загальних інтересів.

Статус бюрократа

  • Засновник конкретної Вікі автоматично отримує статус бюрократа на додаток до статусу адміністратора.
  • Бюрократ, на додаток до функцій адміністратора, може присвоїти статус бюрократа, адміністратора або откатчика іншим учасникам Вікі або забрати у них статус адміністратора або откатчика. См. Довідка:Управління правами учасників
  • Тільки учасники, що мають статус стаффа, можуть забрати статус бюрократа у учасника. Зазвичай це відбувається, або на прохання самого учасника, або на прохання співтовариства конкретної Вікі, якщо бюрократ не приділяє належної уваги Вікі.
  • Щоб змінити статус будь-якого учасника перейдіть на сторінку Special:UserRights.
  • Введіть ім'я учасника.
  • Ви можете бачити список груп, в які Ви можете включити учасника, і список груп, в які Ви не можете включити учасника.
  • Виберіть потрібну групу, виберіть причину і натисніть кнопку «Підтвердити».
  • Внизу сторінки також можна побачити всі зміни в статусі цього учасника.

Див. також

en:Help:Administrators' how-to guide

Виноски

Випадкова вікі